29/10: De bakker aan het werk | Ambachtelijke bakdemonstratie
29-10-2024 10:00

De bakker aan het werk | ambachtelijke bakdemonstratie

Kom kijken en proeven! Op dinsdag kan je tijdens de herfstvakantie de bakkersstiel recht voor je neus beleven. Een ervaren bakker toont hoe je het perfecte brood, de knapperigste koekjes of het lekkerste taartje vervaardigt. Tussendoor durft hij wel eens zijn best bewaarde geheimen verklappen.

De broden en ovenkoeken worden gebakken in een traditionele houtoven. Vonken en vuur! We gebruiken bovendien lokale, Belgische bloem en meel. Alle lekkernijen worden verkocht in het museumcafé. Hmmm!

Wanneer: Dinsdag tijdens de herfstvakantie, doorlopend van 10u00 - 16u00. De broden en ovenkoeken zijn meestal vanaf 13u/14u klaar. Gebak is doorlopend te verkrijgen.
Waar: Bakkerijmuseum, Ieperse Steenweg 137, 8630 Veurne (Museumcafé)
Praktisch: Vrije toegang - Vooraf reserveren is niet nodig
Meer informatie: via e-mail: bakkerijmuseum@veurne.be of telefonisch: 058 31 38 97